Mimo niesprzyjających warunków i dwukrotnego zalania placu budowy przez Wisłokę, most w Nowej Wsi k. Rzeszowa na odcinku autostrady A4 Rzeszów Centralny – Rzeszów Wschód został ukończony przedterminowo.
Konstrukcja zaprojektowana przez Mosty Gdańsk i budowana od marca 2010 roku jest rekordowa pod wieloma względami. Most nad rzekami Wisłoką i Mrowlą oraz drogą krajową nr 19 jest najdłuższy na całym Podkarpaciu (512 metrów). Składa się z 9 najdłuższych w Polsce przęseł po ok. 60 metrów każde. To również jedna z największych w kraju budowli, wzniesiona w technologii nasuwania podłużnego, dzięki której kolejne odcinki mostu budowane były na miejscu, a następnie nasuwane z jednej strony na wcześniej przygotowane filary.Ten sposób budowania umożliwił jednoczesne nasuwanie przęseł bez przerywania ruchu na drodze krajowej nr 19, nad którą przebiegnie autostrada. Jak tłumaczył Andrzej Berger, wspólnik spółki Mosty Gdańsk: Dzięki tej technologii most jest wznoszony nad drogą krajową bez konieczności zamknięcia na niej ruchu. Nasuwanie podłużne do minimum ograniczyło również szkody i opóźnienia spowodowane przez powodzie, bo elementy konstrukcji wytwarzane są w wytwórni zabezpieczonej przed złymi warunkami atmosferycznymi.
Ze względu na zastosowanie unikalnych technologii, most został wykonany z wielką starannością, co zwiększyło jego trwałość. Prezes Mostów Gdańsk, Adam Nadolny potwierdza: Nasza spółka brała udział w 70 % konstrukcji budowanych metodą nasuwania wzdłużnego (Estakady w Koninie, Estakady w Gliwicach, Most w Toruniu, Estakady na Południowej Obwodnicy Gdańska…) wszystkie te realizacje charakteryzują się zwiększoną trwałością. Most jest częścią odcinka autostrady A4, który zostanie oddany do ruchu na jesieni tego roku.
Link do strony artykułu: https://wp.wirtualnemedia.pl/centrum-prasowe/artykul/sukces-w-budowie-najdluzszego-mostu-na-podkarpaciu